Chopard – швейцарська компанія. За 160 років свого існування це підприємство пройшло шлях від невеликої годинникової майстерні до всесвітньо відомого ювелірно-годинникового дому. Вироби Chopard вирізняються особливим стилем і продаються у більш ніж 120 бутіках по всьому світу. Бренд входить до числа найвідоміших ювелірних компаній і до списку виробників найякісніших годинників.
Три покоління сім’ї Шопар
Починається ця історія у 1860 році, у швейцарському містечку Сонвійє, розташованому в Юрських горах. Саме тут уже довгий час мешканці займалися зборкою годинників. Син фермера Луї-Улісс Шопар у віці 24 років ризикнув відкрити власну годинникову майстерню. Підприємство було названо ініціалами засновника – L.U.C. Молодий підприємець особливо ретельно ставився до інженерного питання свого бізнесу. Він прагнув інновацій і ретельно опрацьовував усі деталі, домагаючись максимальної точності механізмів. На щастя, його зусилля дали результат – годинникові механізми Луї-Улісса Шопара швидко набули популярності.
Найвища якість хронометрів, вироблених Шопаром, незабаром оцінили на належному рівні. Невелика годинникова майстерня стала основним постачальником годинників для Швейцарської залізниці і свята стрільців Tir Fédéral. Компанія Луї-Улісса Шопара швидко вийшла на міжнародний ринок.

Після смерті засновника в 1915 році управління підприємством прийняв його син Поль-Луї. Через п’ять років він відкрив дочірню компанію в місті Ла-Шо-де-Фон. Через рік цей підрозділ став штаб-квартирою бренду.
Ла-Шо-де-Фон – місто та громада у Швейцарії, один із найбільших виробників швейцарських годинників. У парі з розташованим поруч Ле-Локлем воно входить до списку пам'яток Світової спадщини. Ці населені пункти відзначені як унікальні міські архітектурні ансамблі, побудовані задля кращого функціонування годинникової промисловості. Продумане та грамотне планування забудови сприяє стабільному розвитку моно-індустрії. Ла-Шо-де-Фон та Ле-Локль – це міста-фабрики.
Пізніше, 1937 року компанія відкрила офіс у столиці Швейцарії – Женеві. Це сталося через необхідність отримати головний знак сертифікації механізмів годинника – Geneva Seal. Введене ще в 1886 році, «Женевське тавро» і на сьогоднішній день залишається гарантією найвищої якості годинника. 1943 року на чолі компанії починає працювати онук її засновника – Поль-Андре Шопар. Однак через двадцять років стає очевидним, що його діти не хочуть продовжувати сімейну справу. Тому Поль-Андре ухвалює непросте рішення про продаж компанії.
Продаж сімейного бізнесу Chopard
Більш ніж за століття (з 1860 по 1963 р.) три покоління сім’ї Шопар перетворили свій невеликий сімейний бізнес на велику годинникову мануфактуру. У цей же час Карл Шойфеле, німецький підприємець, ювелір і годинниковий майстер у третьому поколінні, замислювався про необхідність розвитку своєї компанії Eszena. Йому були потрібні компоненти для годинникових механізмів. Тому Карл почав шукати можливість придбання мануфактури у Швейцарії.
Розмістивши оголошення в пресі, Карл Шойфеле приїхав до Женеви для переговорів із потенційними продавцями. В останній день свого перебування у столиці Швейцарії німецький бізнесмен зустрівся із Полем-Андре Шопаром. Обидва учасники діалогу зрозуміли, що зустріли того, кого шукали: через 30 хвилин після знайомства угоду було укладено. Карл Шойфеле III зберіг звичне ім’я компанії Chopard. І тепер, вже понад півстоліття, бренд продовжує перебувати у власності сім’ї Шойфеле.

Купівля компанії Chopard, відомої своїми фантастичними по інженерному замислу годинниками, стала вдалим придбанням. Поєднання напрацювань швейцарських майстрів з німецькою спадщиною та пристрастю до дорогоцінного каміння призвело до створення чудових годинників Chopard світового рівня, а пізніше – до випуску ювелірної продукції. У 1974 році компанія Chopard відкрила додаткові виробничі потужності в Пфорцхаймі (Німеччина) та в Мейріні (Швейцарія). Штаб-квартира торгової марки Chopard розділена між цими населеними пунктами.
Бренд Chopard під управлінням сім’ї Шойфеле
Важливу роль у відродженні бренду Chopard відіграла дружина Карла Шойфеле – Карін. По-перше, її батько, дуже успішний підприємець, надав фінансову підтримку. По-друге, Карін брала участь у створенні сміливої колекції ювелірних годинників у дусі ар нуво з флористичними мотивами. Ця оригінальна серія була випущена у 70-х роках. Вперше годинники під брендом Chopard почали прикрашатися оніксом, коралами та малахітом. Тоді ж швейцарська годинникова марка запропонувала чоловічі годинники, прикрашені діамантами.

Годинник Chopard Happy Diamonds
Дизайнер компанії Chopard Рональд Куровський у 1976 році представив сміливий та інноваційний підхід до обробки годинників. Він запропонував не закріплювати діаманти на корпусі, а дозволити їм вільно пересуватися циферблатом. Таким чином годинник перетворювався на подобу танцювального майданчика.

Оригінальна концепція дизайну заслужила на «Золоту троянду» Баден-Бадена, однієї із найпрестижніших нагород у сфері годинникового дизайну. Цікаво відзначити, що в перших рекламних матеріалах, які були опубліковані в німецькому журналі про моду «Мадам», годинник із колекції Happy Diamonds був представлений як чоловічий. Він прикрашав зап’ястя бездоганно одягненого джентльмена в образі Джеймса Бонда. Рекламне гасло «Moving diamonds for happy hours!» («рухливі діаманти для щасливих годин») просувало продукцію компанії Chopard.

Оригінальний дизайн годинника з діамантами, що вільно переміщаються між двома прозорими сапфіровими склами, був відразу ж захищений патентом. Рухливі ограновані алмази на циферблатах вимірювачів часу стали рисою компанії Chopard.
Торгова марка Шопар у 80-х роках
З 80-х структура управління компанії Chopard змінилася. Діти перших власників бренду та його президентів Карла та Карін Шойфеле – Карл-Фрідріх та Каролін – стали співпрезидентами. У цей період бізнес сімейного підприємства стає різноманітнішим і поділяється на напрямки. Каролін Шойфеле бере на себе керівництво жіночими серіями годинників та ювелірних прикрас. Карл-Фрідріх займається колекціями чоловічих годинників та питаннями виробництва. Протягом кількох років бренд Chopard співпрацював з компанією тодішнього чоловіка Каролін Шойфеле, Фаваза Груозі, що створює оригінальні ювелірні аксесуари – De Grisogono.
Колекція Chopard St. Moritz
У 1980 році Chopard здивувала знавців годинного світу, випустивши сталевий спортивний годинник. Модель St. Moritz – перше творіння юного Карла-Фрідріха Шойфеле, якому на той момент виповнилося всього 22 роки. Елегантний хронометр був водонепроникним і ударостійким.

У 1983 році Chopard став однією з перших компаній сегменту люкс, що створила мережу бутіків під власним брендом. Перша торгова точка компанії відкрилася у Гонконгу. У 1984 році в асортименті компанії з’явився наручний годинник з додатковими опціями Luna D’Oro. Вони оснащені вічним календарем та ретроградним покажчиком.
Народження ювелірного напрямку Chopard
У 1985 Каролін Шойфеле розробляє дизайн забавної фігурки – золотого клоуна. У прозорому животі циркового персонажа рухливі діаманти доповнюються різнокольоровими дорогоцінними каменями. Happy Clown від Chopard знаменує народження ювелірного спрямування у бізнесі компанії. Крім того, “Щасливий клоун” стає своєрідним талісманом бренду.

Партнерство Chopard з Mille Miglia
У 1988 році компанія Chopard розпочинає співпрацю зі знаменитим ралі ретроавтомобілів Mille Miglia. Ця щорічна гонка, що наводиться в Італії, надихає Карла-Фрідріха Шойфеле на створення спеціальної колекції годинників. Вимірники часу, дизайн яких перегукується з образами вінтажних автомобілів, поєднують у собі швейцарські годинникові традиції та актуальні технології.

З 2002 року Chopard розпочинає співпрацю з ще однією престижною гонкою. Годинниками від Chopard нагороджується переможець Grand Prix de Monaco Historique (Гран-прі Монако). Це ралі щороку проводиться в Монте-Карло. Переможець отримує спортивний годинник із спеціально виробленої лінійки Grand Prix de Monaco Historique.
Бренд Chopard у 90-х роках
Своєрідним поверненням до джерел стало для компанії Chopard будівництво фабрики у Швейцарії. Нова віха у вдосконаленні годинникової справи в 1996 ознаменувалася зведенням виробничих потужностей в містечку Фльор’є в Юрських горах. Саме тут відтепер випускається годинник екстра-класу. Ця реорганізація відбулася через прагнення Карла Фрідріха Шойфеле організувати бізнес так, щоб бренд Chopard міг самостійно виробляти всі комплектуючі для годинника.
Колекція Chopard Cašmir
Грайливі завитки, плавні лінії та квіткові мотиви лінійки Cašmir з елементами декору, відомими під ім’ям Paisley або перські огірки – риси однієї з найвишуканіших колекцій дорогоцінних прикрас Chopard. Азіатські мотиви, що надихали дизайнерів компанії, реалізовані в лінійці Cašmir (1990) з винятковою ретельністю.

Розвиваючи східну тему, Chopard створює парфуми з такою самою назвою. Парфум Cašmir захоплює не лише гармонійністю аромату, а й чудовим дизайном флакона.
Chopard: співпраця з Канським кінофестивалем
З 1998 року Ювелірно-годинниковий дім Chopard співпрацює із Канським кінофестивалем. Для цієї масштабної події Каролін Шойфеле розробила дизайн головного призу – Золота пальмова гілка. Крім того, бренд Chopard постачає прикраси для проходу кінозірок червоною килимовою доріжкою. Віддаючи данину високому мистецтву, майстри Chopard у 2007 році представили спеціальну колекцію, яку присвятили кінофестивалю у Каннах – Red Carpet.

Спеціально для дебютантів кіноподії бренд Chopard започаткував спеціальний приз Trophée Chopard. Статуетка із спрямованими нагору стилізованими кінострічками вручається двом перспективним акторам на знак визнання та заохочення.

Власний механізм годинника Chopard
Далеко не всі годинникові бренди самостійно виробляють механізми для вимірювання часу. Про виробництво свого калібру мріяв ще Луї-Улісс Шопар – засновник торгової марки. Віддаючи шану історії бренду, Карл-Фріріх Шойфеле у 1993 році розпочав роботи зі створення відповідного механізму. 1996 року публіці було представлено калібр L.U.C 96.01-L. Він оснащений спіраллю Breguet та золотим мікроротором. Модель на базі цього калібру, названа L.U.C 1860 року на честь засновника торгової марки, відповідала найвищим вимогам. Тому вона була відзначена Женевським тавром – особливим знаком якості годинникарів кантону Женева. Крім того, виріб названо «Годинником року» за версією журналу “Montres Passion/Uhrenwelt”.

Лінійка L.U.C 1860 стала дуже популярною. На основі успішної розробки надалі створювалися ще більш досконалі варіанти. Так, на всесвітній виставці годинників та ювелірних прикрас Baselworld 1999 бренд показав модель L.U.C Sport 2000 (калібр L.U.C 4.96). Навесні 2000 року компанія представила чергову прем’єру – модель L.U.C Quattro на базі революційного калібру 1.98. Цей годинник захищений двома патентами і має престижний сертифікат COSC.
Звичайно ж, згаданими моделями не вичерпуються досягнення Сhopard у галузі високого годинникового мистецтва. Самостійна розробка та виробництво високоякісних годинникових механізмів дає компанії певну свободу. Створення власних калібрів дозволяє L.U.C Chopard Manufacture зайняти гідне місце у вельми вузькому колі найкращих годинникових мануфактур Швейцарії.
Бренд Chopard у XXI столітті
Зараз Ювелірно-годинникова компанія Chopard відома у всьому світі. Окрім дорогоцінних прикрас та годинників під цією торговою маркою виготовляються шкіряні аксесуари, сонцезахисні окуляри, парфумерія, приладдя для письма та інша продукція. Chopard – це одночасно і вірність традиціям, і пристрасть до інновацій. Творчий підхід, прагнення бездоганної якості та готовність до ризику визначає успіх компанії Chopard. Придбати ювелірні прикраси, годинники, парфуми та інші аксесуари торгової марки Chopard можна не виїжджаючи з України – у бутіках компанії Crystal Group Ukraine.