Швейцарський годинник Louis Erard – історія створення та розвитку. Падіння та злети компанії Louis Erard. Унікальність годинника Louis Erard. Аксесуари Louis Erard як символ статусності

Louis Erard – одна з класичних марок швейцарського годинника . Годинниковий бренд Louis Erard молодший за інших відомих виробників. Його історія не налічує ще ста років, але весь цей час компанія зберігає вірність своїм принципам. Тому на сьогоднішній день марка Louis Erard добре відома у світі завдяки непорушним традиціям. Однак, годинник з логотипом Louis Erard ще не такі популярні в країнах колишнього СРСР, хоча однозначно заслуговують на визнання.

Засновник компанії Louis Erard

Свою назву годинник отримав на ім'я засновника – Луї Ерарда. На той момент він був 36-річним годинником, у сім'ї якого секрети майстерності передавалися з покоління в покоління. Щоправда, у період створення власного провадження годинникових корпусів (1929 рік) у справі брав участь ще один компаньйон – Андре Перре, але співробітництво через два роки завершилося.

Засновник компанії Louis Erard
Легендарний засновник швейцарської годинникової компанії Louis Erard

Луї Ерард, засновник сімейного бренду, не випадково вибрав свою професію. Він народився 16 лютого 1893 року в сім'ї потомствених годинників і з дитинства цікавився цією індустрією. Зрозуміло, додатково він довго навчався тонкощам ремесла у спеціальних школах. Легендарний майстер він розглядав свою справу, в першу чергу, не як спосіб заробітку. Це було його покликанням, без якого його життя втратило сенс. Виробництво годинника Louis Erard досить довго залишалося сімейним підприємством. У середині 40-х років на фірмі почали працювати сини засновника – Рене та Жан-Луї, а пізніше – і його онук.

виробництво годинників Louis Erard
Виробництво першого годинника Louis Erard на початку минулого століття
Історія розвитку швейцарського годинника цікава і з погляду підходу до бізнесу. Обов'язкові правила маркування механізмів, а також стандарти навчання майстерності були затверджені цехом годинників Женеви ще в 1601 році. Не дивно, що за таких високих вимог до якості продукції репутація швейцарського годинника витримала багатовікові випробування.

До 1956 року компанія Louis Erard отримала право виготовляти та модифікувати годинникові механізми на своїй фабриці. Крім того, виробник міг використовувати власне тавро на продукції. З цієї обставини розпочалася нова ера розвитку бренду. Завдяки офіційному визнанню класичний високоякісний швейцарський механічний годинник Louis Erard почав поступово завойовувати популярність.

Годинник Louis Erard з колекції Heritage
Мінімалістична модель LOUIS ERARD із колекції Heritage – 13900PR15.BRC102

Годинник Louis Erard – зліт бренду

Кардинальну реорганізацію роботи швейцарської годинної компанії було проведено онуком засновника – Полем Ерардом. Молодий амбітний бізнесмен якийсь час працював у банківській сфері та зміг посилити комерційний підхід у бізнесі своїх попередників. Зокрема, його ідеї, втілені після 1969 року, призвели до швидкого розвитку фірми. Він зосередився на більш наполегливому маркетингу та адаптації структури компанії. В результаті годинник Louis Erard завоював популярність на нових ринках – переважно в Європі та Азії.

Чоловічий годинник LOUIS ERARD
Сталевий чоловічий годинник Louis Erard Excellence 53230AA12 (калібр: ETA Peseux 7001)

Зліт популярності та продажів годинників Louis Erard в останній третині ХХ століття базувався не тільки на актуальних на той час маркетингових стратегіях, але і на вірності старим класичним традиціям у виробництві. Це бездоганна якість, яку так цінують знавці, а також оригінальна конструкція за розумно низькою ціною.

Історичний екскурс

З початком промислової революції ХІХ століття швейцарським годинниковим майстерням довелося конкурувати з американською продукцією. Через те, що вона випускалася у великих механізованих мануфактурах, можна було створювати недорогі прилади. Крім того, годинникова промисловість США використовувала уніфіковані деталі. Зрозуміло, такий підхід дозволяв зберегти низьку вартість годинника. Швейцарські годинники не вважали за потрібне змагатися зі своїми заокеанськими конкурентами, знижуючи ціну на свої механізми. Вони сконцентрувалися на бездоганній якості та високій точності годинника. Тоді ж у всьому світі пройшла масштабна рекламна компанія. По суті, вона акцентувала увагу потенційного покупця на перевагах продукції швейцарських виробників. Одним із вдалих маркетингових ходів стало маркування «Хронометр», що символізувало високу точність швейцарського годинника. Через війну вони не просто вимірювачами часу, а предметом престижного споживання.

Унікальність годинника Louis Erard

У 1993 році фабрика з виробництва годинників та механізмів для них Louis Erard перемістилася з Ля-Шо-де-Фоне в містечко Ле Нуармон кантона Юра, північно-західний регіон Швейцарії. Кінець минулого століття був не надто вдалим для цього виробника швейцарського годинника. Фактично компанія кілька разів перепродавалася, внаслідок чого її позиції на ринку були частково втрачені.

наручний годинник LOUIS ERARD
Механічний годинник моделі Louis Erard Heritage 78104AA11; водонепроникність - 50 м, тип кріплення - ремінь,
сапфірове скло

З 2003 року розпочався новий зліт годинникової торгової марки Louis Erard. Це сталося після того, як її викупив один із лідерів Swatch Group Алан Спінеді. Досвідчений фахівець не став кардинально змінювати головні принципи придбаної компанії – вишуканий дизайн та безкомпромісна якість за розумними цінами. Він доповнив діяльність фірми важливими деталями, а саме: увагою до маркетингу і мережею дистриб'юторів, що відмінно функціонує. При цьому Алан Спінеді зберіг оригінальне виконання, представлене в обмеженій кількості.

Жіночий годинник Louis Erard
Жіночий годинник Louis Erard Excellence Date 68235SE04 з корпусом з нержавіючої сталі (33 мм) з водопроникністю до 50 метрів

Унікальність годинника Louis Erard дозволяє торговій марці зберігати лідерство в сегменті «доступна розкіш». Останнім часом усі колекції були повністю оновлені, а ключові моделі оригінально модернізовані.

Годинник Louis Erard у кризи 2000-х і після них

Годинниковий бренд Louis Erard пройшов дві важкі кризи в нашому столітті. Перший припав на 2007 рік, коли компанія переживала виробничі труднощі. На той момент вона не могла набувати у необхідній кількості потрібних механізмів. Ця обставина змусила бренд порушити своє правило - тримати вартість продукції в діапазоні від 700 до 2000 CHF. З цієї причини в асортименті фірми з'явився годинник за 3000 CHF. Вироби оснащувалися складними механізмами (або, у разі жіночих моделей, були прикрашені діамантами). Тобто Louis Erard і в цій ситуації пропонував покупцеві за його гроші більше, ніж конкуренти.

Елегантний жіночий годинник Louis Erard
Розкішний жіночий годинник Louis Erard з колекції Emotion – модель 64603PR36.BARC66. Кількість каменів: 26, запас ходу: 38 годин, калібр: Sellita SW-200

Наступне випробування стосувалося не лише компанії Louis Erard. Відомо, що фінансова криза 2008-2009 років мала жахливі наслідки для всієї годинної індустрії. Сумарно експорт годинника зі Швейцарії знизився приблизно на чверть. Алан Спінеді, власник компанії, пишається тим, що завдяки ефективному управлінню виробництвом та збутом вдалося не лише не втратити завойованих ринків, а й зміцнити свої позиції у деяких сегментах. Всупереч несприятливим обставинам швейцарська фірма змогла продати більше годин, причому за вищими цінами. Одночасно компанія Louis Erard скористалася спадом виробництва на інших підприємствах та почала закуповувати необхідну кількість механізмів.

Майстерність управління компанією під час кризи 2008-2009 років дозволила бренду Louis Erard повернутися до базових цінностей, які заклав засновник бізнесу.

Годинник Louis Erard – вірність традиціям

Президент Louis Erard Алан Спінеді продовжує дотримуватись основних принципів швейцарської годинникової компанії Louis Erard. Він вважає, що бренд повинен зберігати доступні для людей ціни на якісні вимірювачі часу та переконаний, що завдання торгової марки – виготовлення приладів безкомпромісної якості без зайвих ускладнень. На сьогоднішній момент годинник Louis Erard не оснащується турбійонами та репетирами, оскільки це дуже дорогі опції. Керівник компанії впевнений, що у разі їх встановлення ціна годинника неминуче підвищиться. Тоді продукція вийде з того ринкового сегмента, який вибрали для себе годинникарі Louis Erard.

Відродження бренду швейцарського годинника Louis Erard після відносної неуспіху наприкінці минулого століття відбулося досить швидко. Це сталося після того, як компанія кілька разів перепродувалась. Але зрештою вона потрапила до рук приватних інвесторів, не пов'язаних із сім'єю засновника компанії. Випуск нових колекцій, присвячених ювілеям компанії були вдалими маркетинговими ходами. Без сумніву, вони ще раз продемонстрували, що кожна деталь годинника продумана виробником до дрібниць, а будь-яка модель – справжній шедевр.

З колекції Louis Erard 1931 – за датою заснування годинникової майстерні – розпочався новий зліт бренду. Перші моделі цієї лінії почали випускатися на честь 75-річчя старту виробництва годинника Louis Erard. Вони виходили в обмеженій кількості, але були настільки успішними, що перетворилися з колекційної серії на флагманську. Згодом прилади цієї лінійки удосконалилися, до них додавалися додаткові функції – індикатор запасу ходу, показник часу в іншому часовому поясі тощо.

Годинник з колекції Louis Erard 1931
Колекція Louis Erard 1931, створена на честь 75-річчя компанії

Годинник Louis Erard та нові виклики

Запорукою успіху компанії президент бачить грамотну побудову маркетингу – і ця стратегія цілком виправдовується. Витративши багато зусиль на розвиток мережі дистрибуції, Алан Спінеді досяг зростання популярності швейцарського бренду Louis Erard. Більше того, він зміцнив позиції годинника Louis Erard у сегменті середньої цінової категорії. Зараз компанія випускає не лише механічні, а й кварцові прилади. Це пояснюється прагненням Louis Erard інтенсифікувати та поглиблювати відносини з наявними дистриб'юторами, збільшувати популярність свого годинника. Крім того, фінансові та законодавчі аспекти вимагали від виробника вживати рішучих заходів, щоб утримати марку у початковому визначеному ціновому діапазоні. З цієї причини Louis Erard доповнив лінійку годинників виробами дешевше, ніж механічні.

Швейцарський годинник Louis Erard – символ статусності

Суворий, лаконічний класичний дизайн чоловічих та жіночих моделей Louis Erard – відмінні риси бренду. Більш прийнятна, ніж у конкурентів, ціна на годинник, виготовлений за високими стандартами швейцарської якості, приносить популярність бренду в багатьох країнах світу. Виробник годинника Louis Erard використовує надійні та точні механізми Dubois Depraz або ETA. Професійні годинники після встановлення «серця виробу» проводять фінальну обробку та оснащують прилади додатковими оригінальними функціями, такими, наприклад, як місячний календар.

Високі стандарти контролю якості забезпечують довгострокову надійність годинника Louis Erard, що так цінується знавцями. Хронометри Louis Erard – символ статусності та водночас раціональності. Безперечно, це – надійне та грамотне вкладення у власний образ, розкішний аксесуар, який може дозволити собі кожен!