Швейцарська марка годинників De Bethune використала метеорит для створення циферблату моделі DB25, оснащеної високочастотним турбійоном із секундним механізмом.

DB25 Starry Varius є одним із найвидатніших годинників, коли-небудь створених De Bethune. Вишукано стриманий, він приховує весь свій годинниковий феєрверк – високочастотний і високошвидкісний турбійон із секундним ходом – під вороненим полірованим титановим циферблатом, який відтворює чудове нічне небо, усипане зірками. Нещодавно представлений годинник DB25 Starry Varius Aérolite доповнює свою небесну магію фрагментом метеорита Муоніоналуста, найдавнішого відомого метеорита у світі, який упав на Землю понад мільйон років до нашої ери.
Метеорит, який складається переважно із заліза та нікелю, при розрізі виявляє кристалічну структуру, що характеризується візерунком зі штрихами під кутом 60°, також відомим як візерунок Відманштеттена. Циферблат спочатку нарізають і протравлюють кислотою, а потім піддають термічній обробці, у результаті чого з’являється синьо-пурпурний відтінок, який нагадує галактичну туманність. Багато крихітних сфер з білого золота різного розміру вдавлюються вручну в маленькі отвори, пробиті на циферблаті, зображаючи зірки. Вони розкидані по Чумацькому Шляху, що є результатом неглибокого лазерного гравіювання, яке потім покривається 24-каратним сусальним золотом. Розміщення сузір’їв можна налаштувати відповідно до точної карти неба на потрібну дату, час і місце.
Ефект ще більше посилюється, якщо врахувати діаметр корпусу годинника 42 мм. Корпус виготовлено з титану, всередині якого знаходиться вражаючий механізм DB2109V4. Як і всі механізми, які розробляє бренд, кожен аспект системи передачі імпульсу від головної пружини до пружини балансу був оптимізований і захищений патентами, що робить годинник De Bethune унікальним механічно, на додаток до його неповторного зовнішнього вигляду.
DB2109V4 оснащений двома барабанами, кожен з яких має шість прикрашених каменями лопатей, розташованих як пропелер, як на верхній, так і на нижній сторонах барабану, щоб мінімізувати тертя головної пружини об внутрішню частину барабану. Це оптимізує передачу енергії, одночасно зменшуючи знос.
Над усім нависає скелетонізований синій титановий міст, який утримує допоміжний спусковий механізм для ходу «мертвої» секунди. Він складається з пари спускових коліс із суцільного золота, встановлених у коаксіальній конфігурації, разом із спіральною пружиною та прикрашеною каменями палетою. Палета ходить вперед-назад, відпускаючи коліщатка по одному зубцю, стрибками просуваючи секундну стрілку.
Прямо під дзеркально відполірованим дельтоподібним мостом розташований високошвидкісний і високочастотний турбійон. Він містить колесо балансу, яке коливається з частотою 5 Гц, або 36 000 коливань на годину, що є надзвичайно високим показником для турбійона, тоді як каретка робить один оберт кожні 30 секунд, що вдвічі швидше, ніж у звичайного турбійона.
Це стало можливим завдяки надзвичайно легкій конструкції турбійона. Каретка та баланс виготовлені з титану, а спускове колесо виготовлено з кремнію. Але на відміну від спускового механізму, де надається перевага низькій інерції, кращий хронометраж забезпечує колесо балансу з високою інерцією. Це досягається завдяки його високій частоті, і в той же час титановий баланс додатково оснащений вставками з білого золота.